רגע לפני “שלום כיתה א” חשוב להכין את הילד/ה כדי להתחיל את כיתה א’ ברגל ימין, חשוב
שהיכולות והכישורים הקוגניטיביים של הילדים יהיו מפותחים מספיק, כך שיוכלו להתמודד
בהצלחה עם החומרים המורכבים הנלמדים בכיתה א’.
שפה:
- חלוקת מילה לצלילים, להברות.
- זיהוי ושיום אותיות והכרת רצף האותיות.
- מודעות פונולוגית: זיהוי צליל פותח וצליל סוגר.
- כתיבה נכונה של אותיות לפי הכיוונים.
- כרטיסיות הברקה לקריאה נכונה של מילים בקמץ
חשבון:
- התאמת כמות למספר והתאמת מספר לכמות
- כתיבה נכונה של ספרות לפי הכיוון
- הבחנה בין גדול, קטן ושווה
- ספירה מ-0 עד 20.
- עבודה על מוטוריקה עדינה כמו אחיזה נכונה של עיפרון, גזירה על הקווים והדבקה נכונה.
- התנסות בקריאה וכתיבה במחברת.
- דחיית סיפוקים
- התמודדות עם הפסד/נצחון.